maanantai 23. marraskuuta 2009

Miten aasiakas käännytetään?

Tänään kesken kiireisen työpäivän piti selvittää XXX operaattorin lähin palvelupiste työpaikkani lähettyvillä. Helppoa kuin mikä ajattelin, eikun netistä selville asiakaspalvelunumero ja soittamaan. Olin kuitenkin hiukan skeptinen palvelun nopeuden suhteen...oli tullut ennenkin jonotettua hermot kireinä operaattoreiden palvelupuhelimissa tuntikaupalla. Ja odotukseni täyttyivät heti: palvelunumero ilmoitti, että numero on poikkeuksellisesti (!!??) ruuhkautunut eikä puheluni siis johtanut yhtään mihinkään, en päässyt edes jonoon! Pitihän se arvata, manailin ja potentiaalinen aasiakas minussa keräsi kiukkua. Seuraava palvelunumeroon vastaava saa kyllä maksaa tämän!

Seuraavaksi pengoin Elisan asiakaspalvelunumeron kun muistin, että ovat samaa yritystä. Onnekseni löysinkin nettisivuilta reaaliaikaisen asiakaspalvelun, johon saatoin kysymykseni lähettää. Palvelu kertoi, että vain yksi oli jonossa ennen minua. Tieto rauhoitti kummasti. Ja ihme tapahtui, alle puolen minuutin kuluttua sainkin jo vastauksen ja vielä hyvän päivän toivotuksen. Asian hoitamiseen ei mennyt kuin muutama minuutti. Ei jonossa roikkumista eikä palaneita hermoja.  Erinomaista asiakaspalvelua, joka sai hyvälle tuulelle, kiitos!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Any comments?